tiistai 2. tammikuuta 2018

Moleskine weekly notebook 2018

Tänä vuonna olen rikkonut, jo tylsäksi tavaksi pinttynyttä, tapaani ja hankkinut aivan uudenlaisen kalenterin vuodelle 2018. Kirjoitin tuossa aikaisemmin postauksessani, Uusi Vuosi Ja Uudet Kujeet, siitä kuinka olen jämähtänyt paikoilleni ja kuinka vuodesta toiseen olen aina ostanut kirjakaupasta sen tutun ja turvallisen kalenterin. Olen tiennyt aina minne laitan osoitteet, minne teen muistiinpanoille tilaa, kuinka merkkaa työtunnit ja kuinka sitä ryhdyn koristelemaan.

Nyt olen kuitenkin hypännyt tuntemattomaan ja ostin parisen kuukautta sitten Moleskine Weekly Notebookin. Vaikka mietin heräteostostani olin myös äärimmäisen innoissani ja odotin valtavasti vuoden vaihtumista milloin pääsisin kunnolla touhuamaan kalenterini parissa, mutta sitten tapahtui jotain....minulle iski valtava epäilys kalenterin toimivuudesta  ja jotenkin mielialani laski. Niinpä kävin hakemassa kirjakaupasta sen perinteisen kalenterimallin ja hiukan pettyneenä siihen ryhdyin rustailemaan osoitteita, työtunteja ja muita merkittäviä juttuja. Pääni täytti tunne, etten uskalla tarttua mihinkään uuteen vaan olen kaavoihin kangistunut tylsimys. Yritin kohentaa alistunutta mieltäni sillä, että etsin moleskinestä vain huonoja puolia ja sellaisella tuntemuksella lähennyin vuoden päättymistä.
Mutta ennen joulua sain kuitenkin mieleni rohkeaksi ja tuli tarve uudistua, niinpä kaivoin moleskinen laatikon perältä ja ryhdyin etsimään sitä samaa kipinää takaisin joka minulla oli silloin pari kuukautta sitten. Se kipinä löytyi uudelleen ja sain laittaa laatikon perällä tutuksi tulleen kalenterin.

Tässä pieni kurkkaus kalenteriini.

Kalenteri on hiukan kapeampi kuin A5. Kannet ovat pehmeät ja tekonahkaiset. Plussaa on tuo kuminauha mikä pitää kalenterin hyvin koossa.

Alustavasti olen kalenteriini tehnyt merkintyjä lyijykynällä, sillä en vielä tiedä kuinka ryhdyn sivuja lopulta täyttämään. Voi olla, että kaikki merkintäni vaihtavat vielä paikkaansa. Luulen, että loppuviikosta olen jo paljon viisaampi aukeamien kanssa. 

Aikaisemmat kalenterini ovat olleet näkymältää vertikaaliset ja nyt uuden myötä saan opetella horisontaaliseen viikkonäkymään. Saa nähdä kuinka saan lokeroihin istumaan esim. työjutut. Oikeanpuoleinen sivu on ihan huippu, sillä sinne on hyvä kirjoittaa pidemmästi muistoja ylös ja on myös tilaa koristella koko aukeama, jos ei kirjoitettavaa viikosta löydy.

Washiteipillä merkkaan helposti löydettäviksi osoite- ja muistiinpanosivut.

Tahdoin  kalenterini olevan edes osittain suomenkielellä, niinpä Jemina Loves Paperin -tarroilla merkkasin kuukaudet suomeksi jokaiselle aukeamalle. Kalenterissa ei myöskään ollut juhla-, pyhä- eikä liputuspäiviä, mutta ne kirjoitin aukeamille sitten itse.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti