torstai 26. huhtikuuta 2018

Ripaus suolaa mausteeksi


Tämän vuoden alkupuolella olen oppinut tekemään mustesuihkeilla, suolaa apuna käyttäen, korttipohjista eläväisiä ja kaunispintaisia. Tässä postauksessa on kuvia tekemistäni korteista suolatekniikalla ja taas tästä linkistä löytyy postaus missä jaan oppimani luomistekniikan teille. Muuten, minun tekeleitä näkee myös instassa noksu81 nimellä.

Tämä on atc-kortti. Kortin pohjalla on suolaamalla tehty tausta minkä päälle tein akryylimaalilla ja sapluunalla kuvitoita. Sen jälkeen sipaisin pintaa hiukan metallinhohtoa priman art alchemyn metalliquella. Lopuksi huiskin valkoista gessoa sinne tänne. Sen jälkeen oli aika kortti koristella tarralla, ompelulangalla sekä dotseilla. 

Tämäkin on atc-kortti. Pohja on suolaamalla tehty jonka jälkeen rosoisen pinnan päälle on sivelty priman art alchemy metallique "mössöä". Sillä saa kivan kimaltelevan ja metallisen värin aikaan. Kortin olen koristellut höyhenillä ja haaraniitillä.

Rosoinen kortin pinta on tehty suolaamalla. Siitä löytyy myös aikaisemmissa korteissani käytettyä metallinhohtoa. Kortin olen koristellut chipboard (lastulevy) -leikekuvalla sekä kukilla. Nämä em. olen maalannut akryylimaaleilla mieleiseksi. Kukista ja lehdistä löytyy metallinhohtoa. Kortin olen viimeistellyt ompelulangalla, dotseilla ja tarratimanteilla.

Suolaamalla tehty korttipohja. Kortista löytyy priman art alchemyn metallihohtoa sekä itse piirtämäni "leikekuva". Tähdet ovat chipboard -leikekuvia, jotka olen maalannut metallinhohtoiselle "mössöllä". Kortti on viimeistelty paljeteilla.

Kauniin,petroolin värisen pinnan olen saanut aikaan suolaamalla. Kortin olen koristanut kukilla, napeilla ja tuollainen koukeroinen kukkaköynnös on chipboard -leikekuvia. Dotseja löytyy tästäkin kortista. 

Onnittelukortin pohjan olen tehnyt tässäkin suolaamalla. Tummasävyinen tausta on saanut piristykseksi vanhaa paperia. Omatekemäni leikekuva kilpailee ihanien teksileikekuvien kanssa. Dotsit piristävät tekeleen tummanpuhuvuutta.
Tämä koristukseltaan yksinkertainen kortti paljastaa kauniiksi suolatun pohjan. 

2 kommenttia: